Günümüzdeki AI Hype’ı: Yapay Zeka Balonu ve Gelecekteki Uygulamaları | Değirmenler 12

Avatar Oyuna Devam | 2 Kasım 2023



Giriş

Doktora ve doktora sonrası seviyesinde AI çalışmaları yürüten, akademik olarak yapay zeka konusunda uzman olan ve aynı zamanda 3 farklı Start-up'ta Lead Data Scientist olarak görev yapan Dr. Eren Ünlü ile günümüzün yapay zeka trendleri, yapay zeka geliştirme süreçleri ve yapay zekanın yakın, orta ve uzun vadeli geleceği hakkında keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

 

Dr. Eren Ünlü kimdir?

Ufuk Erdoğmuş (00:05)
Eren hoş geldin diyelim. Öncelikle bir ön bilgi vermek için tabi ben seni tanıyorum ama çok hızlı. Yanlışın varsa da düzelte. Sen AI konusunda diyebilir miyiz doktora çalışmana yapay zeka konusunda data science mi diyebiliriz sadece.

Eren Ünlü (00:07)
Ben teşekkür ederim.

Türkçe'de

doktora sonrası çalışma diye geçiyorlar. Postdoktora'da daha çok AI konusuna giriş yaptım. Daha doğrusu data science, machine learning. Yani veri bilimi ve makine öğrenmesi konusunda. Doktora'da her ne kadar bir araç olarak kullanmış olsam da telekomünikasyon üstüneydi doktoram. Daha çok telekomünikasyon, spektrum alanlarının

optimal dağıtılması konusunda. Asıl veri bilimine, ana meslek, ana çalışma alanı olarak girişim post doktora da. İlk post doktaram da oldu. Daha sonra bir post doktora daha yaptım. da Fransa'da. Daha sonra akademiden çıkmak durumunda kaldım. Bir startup Paris bölgesinde, bir startup da yaklaşık 5 sene oldu. Data scientist olarak girdim.

İki senedir de Lead Data Scientist yani baş data ve makine öğrenmesi uzmanı olarak çalışıyorum.

Ufuk Erdoğmuş (01:22)
Bir de bunun dışında dışarıda başka startuplara da yardım ediyorsun. Toplamda üç farklı startup ile şu an data scientist ya da yapay zeka uzmanı diyebileceğimiz halk arasında tarzda bir görevim var. Ve de bunu okumuşsun. Alaylı tool kullanıyor falan değil yani gerçekten akademik ve bilimsel olarak bu işin hakim olduğunu söyleyebiliriz değil mi?

Eren Ünlü (01:41)
ve

yardım isteyen herkese elimden geldiğince vakit bulabildiğim kadar yardım etmeye çalıştım. Doğal olarak da çalışmayı sevdiğim konular. Yepyeni alanlar, ufuklar açıyor. Mesela buradan selam ediyorum. Comprazenator İstanbul'da gerçekten futbolda tası ve futbolda makine öğrenmesi deyince sadece Türkiye'de değil, dünyada bence sayılı şirketlerden biri haline geldi bile ve

Yakında onlar da hep beraber yaratıcı yapay zeka, yürütken yapay zeka, generatif AI temelli futbola getireceğimiz çok acayip ufuklarının açılacağı bir şirket haline gelecek. Onlara çok güzel bir dostluğumuz var. Onlara yardım ettim ve bana yap yeni ufuklar açtım. Mesela hem keyif aldığım futbolun bir Moneyball bu meşhur.

Ufuk Erdoğmuş (02:37)
Filmden.

Eren Ünlü (02:39)
Brad Pitt'in kitabı. Öyle bir ufuk açtı yani futbolda da. Daha sonra Tekirdağ'da Ünver hocam var sevgili. Onunla bir enstitü kurma aşamasındayız. Matematik ve yapay zekâ enstitüsü. Alanında özel, özel devlet, direkt devlet destekli olmayan bir enstitü olması açısından Türkiye'ye getireceğimiz yeni bir konsept olacağını düşünüyoruz. Çok özellikle de

Yapay zekanın direkt 7-8 milyar insanın hepsine dokunmaya başladığı bu çağda bu institü Türkiye için gerekli olacak. Bunun gibi bir sürü daha institü ve diğer özel kurumlar ve devlet kurumları gibi. Öyle bir çalışma içerisinde de bulunuyoruz Ünver Hocam'la. Fakat tabii işten zaman kaldıkça doluyor. Ama hep seviyorum sektörde hem akademisten olsun hem...

Sektörün farklı dallarında çalışan mühendis olsun, satış kısmı daha farklı departmanlar olsun. Eko sistemin her birleşeniyle tanışmayı, konuşmayı seviyoruz.

 

Yapay Zeka balonu bir gün sönecek mi?

Ufuk Erdoğmuş (03:49)
O zaman ilk magazin soruyla başlayalım mı? Sence bu AI hype bugünkü yapay zeka balonu bir gün sönecek mi?

Eren Ünlü (03:57)
Şimdi bizim yaşımız yetmez, senin de yetmez. Yetenlere konuşalım. Bu Datcom balonu muydu? Şimdi bence bir kere şunu ortaya koymak lazım. Mevcut kapitalist düzende bu tarz dönem dönem teknoloji linel ilerleyen bir şey değil. Intermittent ilerleyen bir şey. Çünkü aralıklı atışlarla, atımlarla ilerleyen bir şey.

Ufuk Erdoğmuş (04:05)
Evet, aynen.

Zıplaya zıplaya diyebilir miyiz?

Eren Ünlü (04:28)
gibi olduğu için böyle her yeni bir atında bir kapitalist sistem, mevcut kapitalist sistem böyle datgan bavulları üretmeye mahkumdur. Yani bu sistem oldukça sürekli datgan bavul balonları olacak. Fakat bu kesinlikle hype veya bu ani para akışları diyelim, ani kapital akışlarını kategorik olarak negatif yorumlamak doğru olmayabilir.

Belki de bu düzenin doğal kapital biriktirme yöntemlerinden biri de bu olabilir. Belki de sisteme böyle bakmak lazım diye düşünüyorum. Bu olacak. Yani hype'lar olacak ve atacak. Bu tabii şunu demek istiyorum. Daha kısa direkt söyleyeyim. AI özelinde. Şu anki generative AI özelinde. Özellikle son bir senedir olanlar için konuşayım. Son bir senedir ne oluyor?

Bu kadar büyük akışlar olmayacak. seneye veya iki seneye maksimum düzelecek. Zaten sırf hype'ın bitmesinden ötürü değil, konjüktür gereği ve dünyadaki ekonomik sistemdeki bildiğiniz gibi işte bir sürü kompleks şeyler var. Zaten bir resesiyona doğru gidiliyordu. Zaten bu hype de biter. Fakat yani bu dediği kısaca cevap vermiş olayım. Bu kadar olmayacak. Yani DataBrix 400 milyar almayacak, vermeyecek.

400 milyar almayacak işte bugün miza 100 milyar lirası açıkladı bunlar bu kadar olmayacak fakat ona düşecek 20'ye düşecek bu kısa cevabı gelecek

Ufuk Erdoğmuş (06:08)
Sönecek ama patlamayacak tabi ki. İllaki devam edecek.

 

Neden Yapay Zeka uygulamaları günümüzde birden popüler oldu?

Eren Ünlü (06:12)
Ama

generative AI şu an olan artık yeni bir çağda başlamış değil. Bu zaten örülebilir bir gelişimin sadece büyük kitlelere yansımasına sebep oldu. Open AI'nin yaptığı son hamle. de aynı anda difüzyon modelleri de çakıştı. Aslında biraz şans eseri. Yani bunların ikisinin aynı anda bu kadar popüler olmasını gerektiren teorik açıdan bir sebep yok. İkisi de aynı arktektürlerin.

ve bağlı diyemeyiz aslında tamamen farklı şeyler hani resim üretme bu kadar popüler iki sene sonra da olabilirdi veya iki sene önce de olabilirdi.

Ufuk Erdoğmuş (06:50)
Metin üretme yani OpenA yayın chat GPT ile yaptığı metin üretme yani yaratıcı dil becerisi ile resim üretme, görsel üretiyoruz falan aynı ana denk gelmesi aslında tesadüfi mi?

Eren Ünlü (07:05)
Aynen

öyle. Tabii ki özelinde çok ortak, arktektürel yanlar var. Sadece arktektürel değil, yazılımsal da aynı kullanılan şeyler falan.

Aynen bence bu hype'ı 2-3 kat arttırdı. Şimdi ne olacak?

 

Yapay Zeka gelecekte nasıl şekillenecek?

Yapay zekâna ne olacak? Bir kere en önemlisi. Bence bunu 3'e ayırmak lazım. olacağını düşünürken. Taksonomik açıdan böyle ayıralım derim. Yakın zaman orta vade ve uzun vade. Sondan başlayayım. Uzun vade bence hiçbir fikrimiz yok. Ne olacağını bilmem.

Ufuk Erdoğmuş (07:47)
Evet.

O biraz şey gibi. Mükleer enerjiyi bulduk. Okey. Aynen öyle. Ama ne olacağı konusunda hiçbir fikrimiz yok.

Eren Ünlü (07:53)
Bence

nükleer enerjiyi de bulmadık. Uzun vade öyle bir şey. olacağını bilmiyoruz. Yani silikon temelli dahi olmayabilir diyelim. 30-40 sene bandına koyalım. Yani Burak'ın tensor temelli arktektürleri. Silikon temelli dahi olmayabilir. Hayal bile edemediğimiz bambaşka bir form olabilir. Elektrik dahi olmayabilir. Bilmiyorum. 30-40 sene...

AGI konusu da bence oraya ertelenmiş olmalı. Artificial General Internet artık en azından bir insan mantıksal kapasitesine sahip veya birden fazla insan kapasitesine sahip düşünme düşünsel becerisi yapay yazılımın ben şu anki tensörsel ve hatta silikon temelli şeyle dahi

Ufuk Erdoğmuş (08:24)
Açılımı nedir?

Eren Ünlü (08:48)
konuşulmasına bile gerek olmadığı düşünüyorum. Bu AGI konusu kesinlikle 30-40 sene sonra konusu hiç üstünde sadece felsefiyeli

Ufuk Erdoğmuş (08:57)
O gün gelince ne olur diye şimdiden atıp tutabiliriz yani. AGI dediğimiz bu arada insan kadar her şeyi insan gibi düşünebilen hatta daha iyi düşünebilen bir robot mesela falan. Açılımını basitleştirmeye çalışıyorum şimdi hiç alakası olmayanlar için. AGI dediğimiz bu korktuğumuz şey dünyayı ele geçirecek. Olmayabilir yani. Ve de olacaksa da sen diyorsun ki 30-40 seneye anca olur zaten.

Eren Ünlü (09:20)
Dediğim

gibi bazen de insanlığın böyle tıkandığı şeyler olur. Aslında hiç gittiğini düşünürsün hep. Bir türlü o şey gelmez, atım gelmez. Bir yerde takılır. Bilemiyoruz. Dediğim gibi artık bunlar çok farazi çıkarımlar. Orta vadeyi düşünürsek, orta vade de şunu bekliyoruz. Daha farklı arktektürler diyelim. Şu anki transformer temelli.

Artitektürler değil. Hatta tensor temelli yani tensor linear algebra temelli de olmayan, gene nörel ağlara benzeyen, farklı arktektürlerin olduğu bir çikaha düşünüyorum.

 

Yakın vadede Yapay Zeka geliştirmede beklenenler

Yakın vadeyi de 5 sene diyelim. Onda da şunu öngörüyorum. Daha küçük modeller agent dedikleri ajan, memur diyelim. Ben onu Türkçe'ye memur diye çeviriyorum. Çok komik. Yani agent diyince

Ufuk Erdoğmuş (10:16)
Sanki

farklı bir çevir... Evet, niye vurasınız?

Eren Ünlü (10:18)
Yani

AI memurlarının olduğu ve bu memurların amirlerle iletildiği. Mesela öngörülerimden biri de şu, devlet yani AI organizasyonu yani bu AI memurlarının her biri küçük bir elelem olan, bir iş yapan ufak ufak modellerin binlerce, on binlerce koordinasyonu da yeni organizasyonel, inovatif çözümler gerektirecek. Yani on binlerce AI elemanı

Yani nasıl 10 bin mesela start up sahibisiniz 10 kişi 11 kişi 12 kişi mevcutumuz şu anda 12 kişi galiba değil mi?

Ufuk Erdoğmuş (10:57)
Neyse her anlayış yok bu arada 10 küsür diyeyim. Yine ne kadar ne olacağını bilmiyorum çünkü.

Eren Ünlü (10:59)
Her an değişiyor. On küsür diyor. Maşallah

diyorum. Maşallah. On küsür insanı yönetmek zor değil mi? Yani o bile çok zor. Onları koordine etmek, bir arada en verimli şekilde çalışmalarını sağlamak, zamanda memnun etmek, et cetera. Sonunda dediğim gibi bu AI memurlarının da her biri bir iş yapan, birbiriyle bir flow şeklinde aynı zamanda bazı yörelerde

paralel vesaire, bunların orkestrasyonu ve aynı zamanda bizim toplumsal duyarlılığımız olan konulara da riayet ettiklerine de emin olduğumuz yani ayrımcılık vesaire, bunlara da bu otomasyonun bunları zarar vermediğine emin olmak için de vesaire, yeni organizasyonel inovatif çözümler gerekecek. Bu tarz şeylerin gelişeceğini düşünüyorum.

Ufuk Erdoğmuş (11:59)
AI agentların kim tarafından ne için gelişeceğini tahmin ediyorsun sen? böyle değişik amaçlar mı? Yani GPT veya Mid Journey falan dışında bir sürü iş için küçük AI eğitilmiş paketleri mi olacağını?

Eren Ünlü (12:12)
Aynen.

Ufuk Erdoğmuş (12:16)
AI'ın

güzel tool çıkardığını fark edeceğiz. Önümüzdeki 5 senede oraya buraya bir sürü AI toolcukları AI memurları senin tabirinle gelişecektir. Sonra da bir şekilde onları iletişime haline getirmek. Yani bu zaman AI OT vardı işte. Her yere sensör koyduk, data'yı ölçtük. Sonra onları nasıl bağlayacağımıza uğraştık. Sen diyorsun ki her yere eğitilmiş AI agentleri elemanları koyacağız. Bir şekilde onları bağlamaya çalışacağız diye tahmin ediyorsunuz. Güzel bir mantıkmış evet.

Eren Ünlü (12:41)
Mesela şey, bu zaten oluyor zaten hani framework'lar hatta bazı startup'lar bunun direkt bir üstüne kurulu. Hatta şöyle bir örnek vereyim. En güzel örneklerimden biri bunun. Mesela bir tane CTO agent oluyor. Yani o language model sizin şirketinizin CTO'sunu rolünü üstleniyor. Daha sonra bir tanesi CMO oluyor.

Bir tanesi product owner oluyor vs. onları kodluyorsunuz, öğretiyorsunuz kendi ihtiyaçlarınıza vs. Daha sonra bunları konuşturuyorsunuz da toplantılarda. Yani şirketin CTO'su vs. Sonra bir CEO oluyor vs.

Ufuk Erdoğmuş (13:23)
Bu arada şimdi şirketi

şirketi yazılama mı yönetmeyeceğiz robot mu yönetecek değil aslında burada olay yani onların konuşmasından çıkacak fikir bile ilginç olabilir. Aynen öyle kullanıyor.

Eren Ünlü (13:33)
Aynen öyle.

Çok yakın zamanda hype'ın buraya doğru, sadece hype değil yani, prodaktivitenin ve yeni ürünlerin bu yönlerde gelişeceğini düşünüyorum.

 

Herkesi etkileyecek Yapay Zeka uygulamalarının çıkması için 3-5 sene yeterli mi?

Ufuk Erdoğmuş (13:48)
Bana üç beş sene böyle bir şey için yani günlük hayatımızı hepimize etkilecek her yere bir agentların gelmesi için bana üç beş sene çok az geldi açıkçası. Yani belki birilerinin hayatında böyle şeyler olur ama.

Eren Ünlü (13:58)
Tabii

tabii. her yere derken şey demek istiyorum. Bu tarz yazılımlar mesela... Parazit örnek veriyorum. Bu verdiğim şirket dijital ikizlemesini yapan şey. Yani bir yazılım paketi şeklinde sunulabilir bu. Yani bir on-premise bir şey olarak vesaire. Bilmiyorum sunulabilir. Bunu da işte büyük şirketler veya işte ne bileyim 10 bin kişi kullanır. Tabii ki herkesi...

Ufuk Erdoğmuş (14:27)
Ama

bu modelle bir sürü ürün çıkacaktır. Şirket kopyası oluşturan startup belki satamayacak, yok olup gidecek. Ama alakasız bir şeyin belki benzerini oluşturan bir startup. Yürür gidebilir diyorsun. Evet, bana çok mantıklı geldi şu an.

Eren Ünlü (14:43)
Şöyle söyleyeyim, makine öğrenmesi ifadesi trend topic olduğu zaman, 15-10 sene önceye denk geliyor, benim de işte doktorumu yaptığım dönemlere denk geliyor yaklaşık. Tabii makine öğrenmesinden önce de aynı şeyler vardı. Onun adı da Statistiki Öncelleme mi diye, Inference, Statistical Modelleme, Statistik Modelleme aynı şeydi.

O dönemde her şey makine öğrenmesi olacak. Mesela ağaç temelli, XG boost vs. ya da daha çok basit neural net görüklü, basit regresyonlar yapan. O dönemde çok büyük bir devrim gibi gelmişti herkesi. Ki hala potansiyel var. Basit makine öğrenmesine hala ihtiyaç var. Hala kullanılmıyor. Market penetration dedikleri şey hala çok...

düşük yani ve o dönem şöyle deniliyor çok yakın zamanda her şey makine öğrenmesi olacak yani generative AI konuşulmuyordu, ACI konuşulmuyordu ama olmadı yani generative AI geldi ama hala daha basit makine öğrenmesinin potansiyeli olup kullanılmadığı binlerce yer var ya onu demek istiyorum yani AI gelişe girişe her yere de dokunmayabilir yani 5 sene sonra hani her yerde de AI görmeyi beklemeyelim onu demek istiyorum gene

büyük şirketler, bu işin içinde olanlar, gerçekten ihtiyacı olanlar veya parası olanlar falan market penetration'ı görecek diye düşünüyorum.

Ufuk Erdoğmuş (16:19)
Süper. Bence mükemmel yorumlar. İnşallah. Bakalım tutturacak mısın göreceğiz. İkinci soruma biraz şey oldu. Tabii AI olacak ama çok benim de solpe edesim geliyor. Bilgisim de geliyor.

 

Yapay Zeka geliştirdiğini söyleyen şirketlerin aslında ne kadarı gerçekten bu alanda ve ne kapsamda işler yapıyor?

Bir soru da baya şey yaptık. İkinci soruyu sorayım. Şunu merak ediyorum ben. Şimdi sen özellikle bir sürü startup'a giriyorsun. Sen muhtemelen müdahil olduğun startuplarda, işlerde gerçekten hakkıyla AI argisi işte bilimsel bir AI yapay zeka çalışması yürüyordur diye düşünüyorum ama...

Çevrenden biliyorsundur. Bir arkadaşım bana bir gün sohbet ederken şey demişti, yapay zeka alanında çalışan Türkiye'de işte büyük bir firmalarla çalışmış. Şöyle bir cümle kurmuştu. Demişti ki Türkiye'de AI yapıyorum diyenlerin hepsi aslında soytarılık yapıyor. Yani şunu demek istiyor, işte AI yapıyoruz diyor ama aslında AI ile alakası yok. Teknik olarak çok basit şeyler, çok zayıf şeyler. İki algoritmayı koyup yapay zekaya şuna hesaplattık falan. Görüyorsundur, duyuyorsundur bunu. Şimdi eminim ben kendimden sırf biliyorum. Türkiye'de biliyorum ve dünyada da böyle olduğunu biliyorum.

Startup camiasında gördüğün kadarıyla AI Startup olarak geçen bu kadar girişim var. Sence gerçekten bunların ne kadarı yapay zeka RG'si yapıyor, gerçekten ne kadarı bilimsel olarak yapay zeka ile uğraşıyor, ne kadarı adına AI deyip geçiyor.

Eren Ünlü (17:31)
Şimdi önce şey söyleyeyim, bundan yaklaşık 3 sene önce Fransa'da tek dergilerinden birini de duymuştum. Fransa'da 3 sene öncesinden bahsediyorum, AI yapıyoruz diyen şirketlerin %70'i yapmıyormuş. Bunu kendi dövüştükleri %70'i yapmıyormuş.

Ufuk Erdoğmuş (17:48)
Gerekli ota var ya.

Daha

hype yokken bu %70 ise bugün demek ki %90'a alakası olabilir yani.

Eren Ünlü (17:56)
O

zamanda vardı işte o zamanki AI hype'ın machine learning hype'ıydı. Şöyle bir şey var, bu epistemolojik bir şey nedir? Artı neyin getirimi fazladır, ölçülebilir mi? Mesela mesli topa vuruyor, çok önemli değil gibi gelebilir bir kişiye göre. Ama market değerlendirmesi farklı oluyor, vesaire kişiye göre değişiyor.

Yani mesela çok basit gözüken bir lojistik regresyon, çoğu istatistiki evrende olan bazı interaksiyonların doğası gereği lojistik regresyon en ideal çözüm oluyor bazen. Fakat sadece bir eksponansiyelin basit regresyonu.

Ufuk Erdoğmuş (18:44)
Bu lojistik

problemin çözülmesi, küçümsemek için söylemiyorum ama ne kadar yapay zeka yani şimdi daha ne karmaşık yapay zeka problemleri var. Basitlerinden biri değil mi bir lojistik problem çözmek?

Eren Ünlü (18:56)
Aynen.

Kanlaşıklaştırmadan söylemek gerekirse şöyle gerçekten çok basit bazı çözümler konular. Bazen çünkü problemin çözümünün en elegan çözümü basit çözüm oluyor gerçekten istatistik olarak. Fakat şu önemli bence gerçekten orada bir satır iki satır koda tekabül ediyor ve işe yarıyor. Buna AI denir mi denmez mi?

Ben bilemem. Ben demem. Haklısınız. Gerçekten basit bir eksponensiyel regresyona ben yapay zeka demem.

 

Genç Data Scientist'lerin yaptığı en büyük hata: İstatistiki temellere hakim olmamak

Ufuk Erdoğmuş (19:34)
Ama adamlar yani sonuçta bir şirket çok kıymetli bir problemin basit bir problemi olabilir. Çözünce çok para edebilir. Yapacak da bir şey yok.

Eren Ünlü (19:42)
Ama

sektörde en tehlikelisini söyleyeyim. data science üstüne çalışan kıdemli seasoned arkadaşlar verifiye edecektir. Basit, elegan çözümü fark edip, formüle edip çözmek ayıp değil, güzel. Buna AI demek de tamam, ayıp değil. Eğer machine learning, hadi onu da şey yapalım. Daha riskli, daha kötü olan yani basit şeylere AI demekten daha...

aşağı diyeyim olan şey şu, çok fazla hata yapılan alanlar. Yani istatistiki temellerin iyi bilinmediği için direkt bir satır... Çünkü o da çözümlerin böyle kolay olmasından kaynaklanıyor. Tek bir satır kodla bir model geliştirebildiğimiz için bu yeni open source ekosistemde. Birçok data science öğrencisi, yeni data scientist vesaire maalesef istatistiki temelleri bilmediği anlamadığı için

tek satır kodlarla çok hatalar yapıyor ve daha sonra da ben bunu machine learning ile yaptım diyor. Kendi de onun machine learning ile yaptığı için çok ölümcül hatalara sebep olduğunun farkına varmıyor. Bence bu AI hype'ı, AI etiketi koymaktan daha da kötü bir durum sektör için.

Ufuk Erdoğmuş (21:04)
yapılan her şeye AI yapıyoruz denmesinden ziyade kendini AI yapıyor zannedip aslında yanlış matematiksel olarak yanlış ne bileyim yorum yapanların ki daha mı büyük tehlike?

Eren Ünlü (21:16)
Ama

şunu diyeyim 6-7 sene sonra da SET GPT 4'e AI diyordunuz diyecekler. o vay be işte. Doğru ya. Çünkü mesela şimdi diyorsun ya işte random forest AI mi ya falan öyle değil de o dönem bize AI gibi geliyordu gerçekten ya.

Ufuk Erdoğmuş (21:28)
Abuzun

Ozan

hep AI'nin de AI'yi var yani. Peki Ozan, sence... Son sorumu sorayım madem. Yani tamamen fikrini soracağım. Gerçi biraz anlar gibi oldum cevabı gelecek cevabı ama... Herkesin her yaptığına AI demesi, işte bilen bilmeyen herkesin yaptığı şeyi AI yapıyorum zannetmesi... Bu AI teriminin marketing termine dönüşmüş olması artık... Bilimsel olarak yapay zekanın gelişimine bir zarar verir mi yani?

 

Son yorumlar

Eren Ünlü (21:41)
Ay ne ne?

Ufuk Erdoğmuş (22:04)
insanlık için soruyorum bunu ya da işte bilim için soruyorum. Bu kadar ayağa düşmesi bu terimin bir zararı var mı acaba?

Eren Ünlü (22:10)
Bence yararı var. şöyle sonuçta bu ayağa düşme diyelim şey kapitali getiren bir yerde bu kapitali açtıkça o sirküle edecek bir yerde Stanford'a ulaşacak o para.

Ufuk Erdoğmuş (22:27)
Stanford

tırnak içinde Stanford tabii yani Stanford ve Türevleri.

Eren Ünlü (22:31)
Yani onlara ulaşacak o parası sürekli. O yüzden bence ayağa düşme her zaman iyidir, hype iyidir. Ekonomiye cam verir diyelim.

Ufuk Erdoğmuş (22:41)
Bir tane şey vardı eski neydi o ya? Aaaa neydi ya? Ekonomi heyecan verin. Bir reklam metni miydi? Aynen.

Eren Ünlü (22:47)
ekonomiye

can gelsin yani bizde faydalanalım

Ufuk Erdoğmuş (22:55)
Biraz da bilim adamları para kazansın arkadaşlar. Harika oldu benden bu kadar senin eklemek istediğini söylemek isteyeyim bir var mı?

Eren Ünlü (23:04)
Türkiye'ye selamlar, herkese selamlar.

Ufuk Erdoğmuş (23:07)
Kendine çok iyi bak, çok teşekkürler. Görüşürüz.

Eren Ünlü (23:09)
Çok teşekkür ederim.

 


Yazar Oyuna Devam