İşe Alım Süreçleri ve İK’da Yapay Zekâ Uygulamaları | Benimle Oynar Mısın? 19
Intro
hiringcycle.ai şirketinin kurucu ortağı Ahu Bade Özkan ile iş başvurularında doğru Keyword'leri kullanmanın önemi, başvuruları öne çıkarmak için LinkedIn'den irtibat kurulabilecek kişiler, başvurunuza haber almamanız durumunda yapılabilecekler, başarılı mülakatların ilerleyişi ve işe alım süreçlerinde Yapay Zekâ'nın yeri üzerine keyifli bir sohbet ettik.
Şirketlerde insan kaynakları süreçleri nasıl yaşanıyor?
Ufuk Erdoğmuş (00:03)
Tişörtlerimizi giydik. Hazırız değil mi? Hayır, şimdi bir reklamını yap istersen. HiringCycle. AI. Burada reklam olsun diye değil. Aslında HR yani insan kaynakları süreçlerini konuşmak biraz istiyorum ama tabii sizin yeni AI girişimi HiringCycle AI var. İnsan kaynakları süreçlerinde yapay zekayı kullanmak için. Oraya bağlanacak diye tahmin ediyorum konu. Bakalım. Nasıl gelecek?
Ahu Bade Özkan (00:07)
Ben incitem.
Bir okuşta
Ufuk Erdoğmuş (00:33)
Ben ilk çok yorumlarda gördüğümüz bir konu var. Onu sormadan önce bir yazılım şirketinde, yazılımdan konuşuyoruz tabi, bir şirkette bu insan kaynakları süreçleri tam olarak nasıl oluyor? Yani bir ilan çıktı ya da çıkmadı, birisi CV'sini gönderdi göndermedi. Adımlar nedir tam olarak?
Ahu Bade Özkan (00:51)
Aday cephesinden mi...
Ufuk Erdoğmuş (00:52)
aday
gözünden yani hani o başvuru süreci kim hangi sırada değerlendiriyor yani insan yani şöyle söyleyeyim ya da aklındaki soruyu da sorayım madem insan kaynakların HR'ı geçemedik diye bir kalıp var yorumlarda sık gördüm yani o HR böyle bir bariyer midir duvar mıdır kapı mıdır yani o HR nasıl geçilir HR'ın görevi nedir kimden elenir yani bu süreci konuşursak sanırım örnek üzerinden daha anlamlı olabilir
Ahu Bade Özkan (01:16)
O kadar kendime adadığım ve sürekli yaptığım bir şeyi sordun ki... ...bunu ben 45 dakika anlatabilirim ve gerçekten ite de çok bununla ilgili... ...workshop vermişliğim vardır. İnşallah kısa konuşurum.
Keyword'lerin önemi
Birinci etapta eğer ki CV'yi dizayn ederken... ...bugün için CV'lerden bahsediyoruz. CV'nin içindeki data çok kıymetli.
Ben beni ön plana çıkartacak olan keywordleri CV'me yazmayı atlarsam çok düzgün, çok iyi görsel olan, çok deneyimlerimi güzel ifade ettiğimi düşündüğüm bir CV olabilir ama bugün HR open source datalarda kelime avlayarak bizleri bulabilir.
Ufuk Erdoğmuş (02:07)
Sörç
yapıyor aslında senin CV'ne tek tek birisi okumuyor.
Ahu Bade Özkan (02:10)
ilk aşama ilk ilk ilk aşama ilk aşama
Ufuk Erdoğmuş (02:13)
O
CV eline bile gelmiyor Keyword yoksa. Evet.
Ahu Bade Özkan (02:15)
Keyword'u
ben atacağım ki HR'cı olarak, bana gelen bu arada ilana başvuru da olabilir ama ben eskiden olarak daha iyi bir yetenek varsa ona şans vermek için açık kaynaklarda search dediğimiz, search aşaması dediğimiz yerde keyword'u aramak zorundayım.
Ufuk Erdoğmuş (02:34)
Peki
böyleler ne oluyor genelde? Dil mi oluyor, JavaScript mi oluyor, React mi oluyor yani örnek üzerinden konuşuyor. Ya da proje yönetisi için ne olabilir mesela?
Ahu Bade Özkan (02:41)
Yani sizin işinizi yaparken günlük, daily dilinizde çünkü buradaki akışı da vereyim ben size. Ben insan kaynakları olarak evet bu arayışı gerçekleştiriyorum ama bana brief'i de veren hiring menajerim yani line'ım yani departman...
Ufuk Erdoğmuş (02:57)
Ben bu keywordler çerçevesinde birini arıyorum diyor zaten.
Ahu Bade Özkan (03:00)
Evet,
departman yöneticisi diyor ki ben bunları bunları yapmış birilerini arıyorum. O da onları onları yapmış birilerini veri tabanlarında arıyor. Dolayısıyla CV'nize yapmak istediğiniz ya da yaptığınız, deneyim sahibi olduğunuz rolle ilgili keywordleri çok doğru yerleştirmeniz gerekiyor.
Ufuk Erdoğmuş (03:18)
pedinge de olmaz da yola rastgele
Ahu Bade Özkan (03:20)
Tabii tabii. Bu arada şunu, şu da çok hayal kırıklığı yaratıyor. Siz muhteşem keyword yarattınız ve sizi buldular. Ama buldukları zaman ben bir kere onun 3. sınıftayken dersine misafir girmiştim de ondan oranına yazdım da olmaması da lazım. Kendimizi bir kere CV bazında açık kaynakta doğru ifade edeceğiz. Sonra ben bunu hep anlatmaya çalışıyorum yeni mezun olacak arkadaşlarımıza. CV'yi attım.
İş başvurusu yaptığınız departmanın yöneticisine ve şirketin İK temsilcisine LinkedIn'den ulaşın!
CV insan kaynaklarının baktığı bir veri tabanına gidiyor ama ben eğer ki gerçekten o görev tanımını okuyup çok istekliysem kurumu da araştırdıysam kurumun içinde olduğu sektör de bana çok gerçekten anlamlı geliyorsa mutlaka kurumlarda CV'mi atsam bile, başvuruda bulunsam bile yığınların arasına kaybolmamak adına verdiğim bir tavsiyedir. Beni işe alacak olan tahmini olarak departman hangisi?
O departmanın yöneticisinin LinkedIn'den bulunması ve insan kaynaklarındaki uzman ve yöneticinin bulunması.
Ufuk Erdoğmuş (04:26)
Bu
tavsiye sizden mi çıkmış ya bizim ilanlarda oluyor çünkü ilanı şimdi küçük bir ekip olduğum için ilanı veren benim CV'lerin hepsine bakan da bana yine de özellikle aynı CV'yi iki kere geliyor.
Ahu Bade Özkan (04:35)
Evet, şey Urla da çok anlattım, bilmiyorum belki bana rastlamışlardır. Doğru bir ön yazıyla LinkedIn'den touch edip bu ilanınıza başvurdum. Şimdi ilan oradan yönetiyorlar, sistem bunu gerektiriyor. Ama ilanınıza başvurdum, hani lütfen ilgilenilmesi ve bununla ilgili projelerim vardır gibi bir ön notla gidilmesi lazım.
Başvurunuza dair haber alamazsanız yapabileceğiniz şeyler
Şimdi başvurdum, üç hafta boyunca bana hiçbir şekilde geri dönülmedi.
benim için yeni bir süreç başlıyor artık. Elendin mi, elenmedin mi? İnsan kaynakları ekiplerinden çok yetişemediği konudur. Olumlu CV'yi alır ve süreci yönetir ama olumsuz CV'lerin tamamına hala... Dolayısıyla bu CV optimizasyon, application tracking sistem dediğimiz, ATSL'ler aday başvurusunu yönettiğimiz sistemlerin gelişmesi çok önemli. Burada cevaplar da geri dönüyor olacak.
Ufuk Erdoğmuş (05:16)
Sonsuza kadar beklerim.
Ahu Bade Özkan (05:31)
Bu geri dönüşü alıp almamakla alakalı herkesin hakkı saklı. Bir ilana başvurduysanız bir kurumun artık nasıl kurumların müşterilerine geri dönmek gibi bir sorumluluğu varsa aynı zamanda adaylarını da geri beslemek gibi bir aslında sorumluluğu var. Sürecimle ilgili bilgi almak istiyorum deyip doğru mecralara doğru bir dille takip yapılabilir. Geçtim ben ve davet edildim.
Ufuk Erdoğmuş (05:58)
CV'nin birinin önüne geldi.
İK temsilcileri, bir kişinin CV'sine gerçekten sadece 3 sn mi bakıyor?
Sonra baktılar, okey dediler, görüşmeye kahvediler. Orada bir şey soracağım. Çok klişe bir laf vardır ya işte HR ya da kimse CV'ye 3 saniye bakar. Bu gerçek midir?
Ahu Bade Özkan (06:08)
Böyle ortalamaları hiç kimse...
Ufuk Erdoğmuş (06:10)
Ama
çok hızlı bakıldığı gerçek değil mi yani? Yaç keyword ile aranmış zaten o 3 saniye orada geçmiş otomatik.
Ahu Bade Özkan (06:13)
Yani
O
odur ama daha sonrasında yok. incelersin değil Tabii ayrılma yılları ne kadar zaman üniversiteden zaman da mezun olur bir kere tarih bakarız içerik bakarız ama şey değil yani bakarız derken bir doktor vardır sizi gördüğü zaman kaba kulak olduğunuz anlar bir doktor vardır yüz yüz sizi bir yere gönderir yani burada bir bütün içerciler ve üç saniye gibi çok flash olur böyle bir şey demek.
Mesleğine sahip çıkan bütün HR'ciler zaten neden insanlar HR'ci olur aslında? İnsanların hayatlarına yeni teklifler getirmek ve bir şeyler yapmak, dönüşüm yaratmak ilk ereyi o oradan çıkıyor. HR'a geçişle alakalı. Ama hani üç saniye...
olamayacağını net söyleyeyim.
Ufuk Erdoğmuş (07:05)
5 de değil yani.
Başarılı mülakatlar, fiyat mutabakatı ve iş teklifi süreçleri
Birisi beğendi CV'mi sonra çağırdı beni. Sonraki adım ne oluyor?
Ahu Bade Özkan (07:12)
İlk mülakat aşaması var. şurada da bir aşama var. Orayı atlamamamız lazım. Benim CV'm beğenildi, benimle yapılacak bir telefon görüşmesi var orada. Benim de çok donanımlı olmam lazım ki bazen başvurmadığım ilan için de aranabilirim. Çünkü açık kaynaklara CV bıraktığım için. Hangi firma, hangi grade de rol, kaç kişilik bir ekiple çalışacağım gibi soruları en başlangıçtan sorabilirim. Orada yine HR tarafından yapılan bilgilendirme
Bir sonraki aşamada yanlış adaylarla yanlış süreci yönetmemek adına çok önemlidir. O ara telefon görüşmesi, ön görüşme dediğimiz yer. Sonrasında eğer okeysek, mutabıksak, birbirimizi karşılıyorsak aslında biz yüz yüze geliriz. Bu görüşme pandemiden beri Zoom'da da olabiliyor. Ağırlıklı olarak da Zoom'da oluyor bu. Birinci görüşme. Zoom olmasına gerek yok işte. Yapabileceğimiz bir video kanal.
Ufuk Erdoğmuş (08:02)
kazandır.
Ahu Bade Özkan (08:09)
Burada da gerçekten içeriye bakılmaya başlanıyor. Ne kadar bu işi yapmakla ilgili deneyime sahip, ne kadar yetkinliği var gibi. Ardından eğer bu görüşme olumlu sonuçlanırsa, departman müdürüyle tanıştığı bir görüşme daha söz konusu. Daha sonrasında %80 ücret teklifi telefonda yapılıyor. Ben de ikinci görüşmenin, yani birinci görüşmenin çok donanımlı yapılıp
Departman Müdürü ile HR'ın zamansa olarak bir arada olması gerektiğini savunan ve ikinci görüşme ve ücret tepkisinin yüz yüze alınması gerektiğini düşünen bir HR.
Ufuk Erdoğmuş (08:47)
Telefonda ücretliyince bana tabii garip geliyor ama hakikaten yapıyorlar doğru.
Ahu Bade Özkan (08:50)
Ama
çok büyük kurumlar var, çok ciddi adal sayıları alabiliyorlar. Bu aşamada hani ücretle aslında şeyin arasına sonuca gelmenin aşamasına giren de referans aşaması var. referans son kontrol değil ama bazen şu da olabilir Rufuk. Sen o işi tek başına yaptığını düşünmüş olabilirsin. Ama referansla doğru bazıla görüşüldüğü zaman ve böyle anlatmış da olabilir.
Ufuk Erdoğmuş (09:04)
son kontrolü alır.
Bu
arada biz bunu geçen son ilanımızda yaşadık. Aynı yerde çalışmış. Aynı projede aynı ekipte çalışmış. Dört kişilik ekip mi? Beş kişilik ekip mi? Neydi? Kimi? İkisi. İkisiyle de yüz yüze görüştüm. İkisi de büyük işi ben yaptım dedi. Şimdi çok kötü bir durum. Hangisine inanacağım? Yani ikisi de kendisinin en çok işi yaptığını düşünüyor ekipte. Ben sırtladım falan diyorlar. Yani çok garip bir durum gerçekten.
Ahu Bade Özkan (09:28)
yaptı.
Bazen sırtlayan da tevazu ile konuşuyor olabilir.
Ufuk Erdoğmuş (09:44)
Gözüm
genelde öyle oluyor. Genelde iyiler öyle oluyor.
Ahu Bade Özkan (09:47)
Yani
o kadar kişisel özelliklerimiz önemli ki bizim bu işe alım sürecinde. Akabinde de ne oluyor? Teklif süreci gerçekleşiyor. Tabii bugünlerde adaylar genelde teklifleri eskiye oranına bakılacak olursa bir üç yıl öncesinde çok daha farklıydı. Eğer bir aday bütün süreci takip ediyorsa ve teklife geliyorsa ciddi anlamda o işe isteklidir gibi bir data açıkartıyorduk.
Son 3 yıldır adaylar son dakikaya kadar gelebilir.
Ufuk Erdoğmuş (10:19)
Ne verecekler göreyim
Ahu Bade Özkan (10:22)
Yani
şu an adayların dünyasında da iş görüşme süreci kendi kariyerlerindeki yolculukla ilgili olasılıkları anlamak adına, ücret adına, gelecek adına aslında bir deneme yanılma süreci. Ne de dönüşmüş durum.
Her mülakat bir deneyimdir
Ufuk Erdoğmuş (10:36)
İnternette böyle bir tavsiye var bu arada. Girin mülakatı diyorlar. Görün bakalım sizi ne kadar önericek. Hem mülakat deneyimi hem de mevcut bulunduğun şirkette belki dışarıda belki 10 alacaksın. Sen belki mevcut şirkette 7 alıyorsun. Yöneticine gidip 8 istiyorum ben. Deme imkanı veriyor sana bunu ispatlayıp. Geldi bunun üzerinden yapılıyor bu tavsiye.
Ahu Bade Özkan (10:41)
bir deneyimdir
Şimdi iki taraflı da düşünmek zorundayım ben bazen adayların mentörlüğü şapkam da var ama kurumların mentörlüğü şapkam da var. bir adayın bu sürece girmiş olması aday deneyimi anlamında aday için kuvvetlendirici bir kas. Ama aday kendini lütfen burada doğru ifade etsin. Yani ben kendi işimde memnunum. Yöneticilerimle de çok büyük sorunlar yaşamıyorum.
Ama burada bana sunulacak fırsatları da anlamak için geldim dediği zaman HH'cı arkadaşlarımın da onu kalibre etmeli. Yani bu odayın hala hazır da işi var.
Ufuk Erdoğmuş (11:33)
şu bir gerçek değil mi? Bunu dedi diye birisi o adam ciddi düşünmüyormuş deyip elemeyecek zaten. Eğer ciddi... Yani öyle zannetmesen bana da diyenler oluyor. Aslında benim hoşuma gidiyor. Diyor ne güzel dürüst adam. O dürüstlük. Hatta bilhassa şey hissi uyandırıyor. Demek ki diyorum takımında iyi birisi ki... Hah. Onu tutuyorlar.
Ahu Bade Özkan (11:48)
Eğer siz yetkinlik anlamında ve teknik beceri anlamında, deneyim anlamında kendinize dair özgüven oluşturduysanız, bundan eminseniz bu cümleyi kurmanızda bir sakınca yok. Ama tamamen isteklilik esasına göre teklifin size geleceğini düşünüyorsanız belki bu cümleyi söylemekten kendinize sakınabilirsiniz.
Ufuk Erdoğmuş (12:07)
Peki şimdi bu süreç işte HR ekipleri değişik adımlarda değişik görevlerde bulunuyor.
Hiringcycle.ai girişiminin amacı
Şimdi hiring cycle AI diye insan kaynaklı sürecini yapay zekaya ne kadar teslim etmeyi planlıyorsunuz? Yani o ürünün çıkışta yapay zeka hangi adımları teslim alacak bu durumda sizin?
Ahu Bade Özkan (12:25)
İnsan kaynakları koskoca bir domen. içerisinde özlükten tutun adayın on-boarding sürecine, performansına...
Ufuk Erdoğmuş (12:29)
Evet
Sadece
eğlenmesi değil, doğru sonuçta geldikten sonrası da var.
Ahu Bade Özkan (12:37)
Tabi tabi arkasından o organizasyonun içerisinde yetenekleri algılayıp, performans yönetimi vesaire eğitiminin çıktılarına kadar. insan kaynaklarının ana şapkasının altında işe yığılım domeninin içerisinde interview bölümüyle ilgili çalışıyoruz. Yani burası da tam olarak selection seçim bölümü dediğimiz yer.
Yıllardır çok fazla savaşını verdiğimiz bir konu vardı benim ve takım arkadaşlarımın. Üniversitenin adına göre. İşte şu işi erkekler dahi yapıyor gibi cinsiyete göre. Ya da herhangi bir şekilde ilk ben 99 yılında mesleğe başladığım zaman ilk brief aldığım patron kendine asistan arıyor bana doğrudan şehir...
Ufuk Erdoğmuş (13:33)
Bir şeyimi arıyor yani. Her durumda olsun falan geliyor.
Ahu Bade Özkan (13:38)
Nerelerden
nerelere geldik. Yani bunların artık çok tanımlı bir şekilde yapılmaması gereken hatalar olduğunu öğrete öğrete öğrete geldiğimiz zaman dilimlerindeyiz. Ve Hiring Circle şunu kendine motto edindi. Biz 21. yüzyıl yetkinliklerine göre bundan sonrasında kurumlarla büyüyecek kendini geliştirecek olan
Yetkinlikleri uyumlu yetenekleri arayacak. Yani HiringCycle'de bir video interview yapıyorsunuz. burada AI yukarıdan geldi, indi düştü ve inanılmaz şeyler yaptı değil.
Ufuk Erdoğmuş (14:20)
Tren olmuş bir gerçek bir AI. Çünkü ben AI keyfördüne bayağı dalga geçiyorum.
Ahu Bade Özkan (14:25)
Ben
de burada çok zorlanıyorum. Gerçek doğru doğrulanmış data ile train edilmiş olan bir teknoloji aslında kullandığımız. Buradaki aday verilerine ve bu adayların arasında illa aşırı başırılı olmak değil ama bir kuruma girip kalmış, kalıcı olmuş, deneyası tutmuş bu dönem için iyi şeylere doğru işaretler gördüğümüz adayların yetkinlik setini
Ufuk Erdoğmuş (14:27)
Gerçek bir AI yani, Train olmuş.
Ahu Bade Özkan (14:54)
Dizayn ettik ve daha sonrasında rol bazlı ve kurum bazlı yetkinlik setleriyle görüşmeler yapıp, doğrudan hemen bir dakika içerisinde HRC'nın eline hemen raporunu verip, bu adayın bu yetkinlik setinde ortalaması %58'dir, %65'dir sayısını sayısal metreye göre çıktığı için.
Tatlı dilli konuştu aday birazcık gözlerini kısarak konuştu gibi septik yorumlara mahal vermeden tamamen objektivite üzerine koyuyor. Dilde söylediklerini tabi ki o speech to text dediğimiz yerdeki büyük dil modelleriyle inceliyoruz ve karşılığında ona bir yetkinlik puanı veriyoruz ve ısrarla söylüyoruz. AI şu an işe alım sürecini asiste edebilir.
Ufuk Erdoğmuş (15:28)
Ne söylediği üzerinden muhtemelen.
İşe alım süreçlerinde AI'ın yeri ve yeni dünyada İK sorumlulukları
Ahu Bade Özkan (15:48)
AI
Ufuk Erdoğmuş (15:48)
AI her konuda böyle değil mi? AI bir iş yapmaz zaten. AI sadece asistanlık yapabilir. Ki siz işte o key word arama dedik ilk başta sonra bir eleme falan o adımları otomatik bir dakikada yaptırtmış oluyorsun. İlk görüşmenin de bir kısmını aslında halletmiş oluyorsun.
Ahu Bade Özkan (15:58)
Aynen.
Ejder'in
bugün yaptığı işlerin %60'ı operasyonel. Ama yeni dünyada Ejder'in yapması gereken çok ciddi işler var. Ve onlar hiç operasyonel değil. Ciddi analitik zihin isteyen, sentezleme isteyen, ciddi kreativite isteyen, inovasyon isteyen işler. Bizim hayalimiz şuydu, Ejder'ın içindeki operasyonel sürekli tekrarlanan ve onların performansını düşüren işleri E'ye öğretebilir miyiz?
Ufuk Erdoğmuş (16:28)
Deyin diyorlar İngilizce tekrar edilen rutin işleri.
Ahu Bade Özkan (16:31)
EY'yi
öğrettiğimiz zaman onların hayatında yepyeni bir sayfa, yepyeni bir dünya, içercilerin de yetenek dünyasıyla aynı dili konuşacağı bir yer açabiliriz.
Ufuk Erdoğmuş (16:41)
HRC'yi operasyon ayak işlerini angaryasını yapan diyelim ayak iş kötü oldu. Angaryasını yapan bir insan olmaktan çıkarıp daha çok kültür ve kişisel gelişime yardım edecek. Yani işte HR'dan daha çok people işte culture falan diyorlar. O tarafa itekleyen bir...
Ahu Bade Özkan (16:55)
Evet, yani özellikle tutundurma projeleri, işveren markası çalışmaları, performans yönetimi, yetenek için kültür oluşturma çalışmaları, bunlara odaklanmamız gereken yıllardayız. Yani mesela bugün biz I-Enc Cycle ile ekran üzerinde PC'de görüşme yapıyoruz. Ve Türkiye'de doğudaki adayın internete ulaşılabilirliği ile ilgili soruları yapıyoruz. Ama biz AI ile ilgili datamızı girdiğimiz zaman mesela farklı
AI kanallarına kendimizi tanımladığımızda VR gözlükle mülakat yapan ailemizi veriyor bize. Yani süreç o kadar hızlı gelişecek ki hepimizin hızlıca adapte olması ve yeni dünyaya uygun HR metotları geliştirmemiz gerekiyor.
Video CV'ler ve kapanış notları
Ufuk Erdoğmuş (17:40)
Şimdi bu HiringCycle AI bir AI ürünü olarak şirketleri özellikle büyük şirketleri anladığım kadarıyla faydası. Yok. Tabii doğru daha çok insana böylece daha hızlı bir şey yapabilecek.
Ahu Bade Özkan (17:51)
Çünkü şey
start-up'larda start-up'ları da hangi yetkinlikler nasıl değerleyelim doğru değerleyelim objektif değerlendirelim bir de şu çok önemli ufuk yıllardır HRC bir de bir de start-up'taki kişinin mutlaka işe alım dışında başka işi var.
Ufuk Erdoğmuş (18:03)
Tartaktakilerin vakti yok zaten.
Aynı anda 5 tane iş yapıyoruz startupta.
En büyük derdim budur. Ne zaman bir ilan versem en büyük kabusumdur. 2 hafta mülakat yapacağım diye iş yapamayacağım diye.
Ahu Bade Özkan (18:20)
Aynen
haklısın. de ben şunu da çok önemsiyorum. Çok fazla kurumla çalıştım ve şuna çok şahit oldum. A bölgesindeki bölge müdürünün süper adaydı. İyi ki bizi tanıştırdınız dediği adaya. C bölgesinde hayatta bizde bir iş olmaz denildiğini. Bunun aynı şirket olduğunu çok duydum. Önemli olan aslında bir line'da buluşmamız ve kurum kültürü daha işe alımdan başlıyor. Hinex cycle biraz da buna hizmet ediyor. Biz videolarla işe alım sürecini izleyebileceğiz.
Ufuk Erdoğmuş (18:50)
Peki bir şey soracağım bunu hep şirket tarafına ya da süreç tarafına konuştuk. Başvuranlar için faydası ne olabilir?
Ahu Bade Özkan (18:56)
Yani buradaki konu tamamen adayların zamansız ve mekansız kendilerine en yüksek performans da hissettikleri zaman bu videoyu dolduracakları hayaliyle. Çünkü neden? Yıllardır bu ön arama için arıyoruz diyorum ya. Arkanda müdürün olabilir, otobüs de olabilirsin. Tamohan eşinle gerilmiş olabilirsin. Düşünmüyorum diyebilirsin. Arayan kimde adını unuttum diyebilirsin.
Burada adayların kendilerine uygun buldukları zaman diliminde ifade edebilecekleri bir alan var. Çok fazla yönerge ile, SMS ile, taçla ve işin içinden asla insanı yüzde yüz çıkarmadık. Mesela belli sürede videosunu doldurmamış olan aday söz konusu olduğunda bizim support ekiplerimiz var. Hepsi insan kaynaklarında yetiştirilmiş. atkı. Aynen.
Ufuk Erdoğmuş (19:46)
ve insan dokunuşu.
Ahu Bade Özkan (19:48)
Ne oldu bir sorun mu var teknik bir problem mi yaşadığınız nasıl destekleriz diye arayan arkadaşlarımız var. Burada önemli olan adayın zaten kendini ifadesine alanı açmak.
Ufuk Erdoğmuş (19:58)
Bir de zaten değerlendirmede de ortak bir metrik de değerlendirdiği için makina orada da bir adalet sağlıyordu.
Ahu Bade Özkan (20:05)
Evet,
bir de aynı zamanda ben her zaman bu arşive geri dönebiliyorum. Bunun benden duyulmasına gerek yok ya, daha çok takipçimiz teknoloji dünyasından. Zaten ben yaklaşık bir 3 yıl içerisinde kâğıtta CV diye bir şey kalacağını düşünmüyorum. Artık bence...
Ufuk Erdoğmuş (20:20)
Çok anlamı yok zaten artık. Bizim
dünyamızda yok ama hiç kalmayacak olacağız.
Ahu Bade Özkan (20:25)
CV'lerimizi
video olarak hazırlayacağımız zamana geldi.
Ufuk Erdoğmuş (20:29)
Anladım. İyi hadi bakalım. Teşekkürler yolunuz açık olsun.
Ahu Bade Özkan (20:32)
Teşekkür
ederim. Çok sağ olun.
Yazar Oyuna Devam