Leke Games ile Oyun Sektörü, Publishing ve Doğru Ekibin Önemi | Benimle Oynar Mısın? 11
Intro
Leke Games'in kurucusu Gökhan Çokkeçeci ile oyun sektörü ve publishing'e girme süreçleri, geliştirdikleri oyunlar, start-up'lar için doğru ekibin kurulması ve büyütülmesi hakkında keyifli bir sohbet ettik.
Oyun girişimi gibi riskli bir işe girmek ve Leke Games'in kuruluşu
Ufuk Erdoğmuş (00:03)
Gökhan hoş geldin. buldum. Tabi senin tanımayanlar var. O yüzden ben çok hızlı bir geçmişe geçeceğim ama asıl konuşmak istediğim, sormak istediğim konuya geleceğim. Şimdi senin 10 yıllı geçti artık. Bir girişimcilik geçmişin var. İşte outsource işler yapıyorsun, ekip büyütüyorsun 15-16 kişiye. İşte bir uygulama yapıp büyütme hikayesi. Bir tane kurumsal yazılım SaaS modeli ile satma hikayesi. İşte 2022'de kurulan. Bir tane şu an yeni en yenisi AI girişimi. Arada bir de oyun şirketi kuruş.
Evet. Hikayesi var. ben bunu konuşmak istiyorum çünkü girişimcinin, ben hep aynı espriyi yapıyorum zaten aklı başında adam girişimci olmaz, çok aklı başında değildir ama senin gibi 10 yıldır yönetim işine hakim olan, işleri büyütmüş nasıl büyütmesi gerektiğini nasıl yönetmesi gerektiğini nispeten kavramış birisi oyun girişimi kurmak gibi riskli bir işe neden girdi?
Gökhan Çokkeçeci (00:56)
Oyun aslında her zaman benim hayalimdi. Ben çok iyi bir playerim. Çok iyi oyun oynarım. Ve aslında...
Ufuk Erdoğmuş (01:04)
Gamer
mı player mı bir arkadaşım bana bu ayrımı söylemişti haberimi
Gökhan Çokkeçeci (01:07)
Aslında
hem gamerim hem playerim diyebilirim. Çok uzun süredir yazılım işleri yapıyorum. Backhand'ler, fronthand'ler, devop, darapları falan. Ama bir oyun oynuyorum ve oyunun nasıl yapıldığını bilmiyorum. Bence bu yazılımcı için garip bir şey.
işte arkadaki animasyonlar nasıl yapılıyor işte o konutlamalar nasıl yapılıyor evet beken tarafları nasıl işleniyor multiplayer tarafları nasıl işliyor şimdi biz evet yazılmaya soket kullanıyoruz ama oyundaki multiplayer aslında öyle değil çok fazla efor olan bir
Ufuk Erdoğmuş (01:38)
Şimdi
hep meraklı bir şey odur multiplayer oyunlarda yani sonucu da neler oluyor yani kim bilir
Gökhan Çokkeçeci (01:41)
güzel
şeyler oluyor.
Ufuk Erdoğmuş (01:44)
Neyse
burada detaya girmeyelim.
Gökhan Çokkeçeci (01:46)
Evet burada
detay girmeyelim. Aslında hep böyle girmek istediğim ve merak ettiğim noktaydı. Kendi kendime açıp denediğim noktalar oluyordu. Daha sonra bir yatırımcının HESAPLOS Holding'in teşhifiyle aslında itirmesiyle beraber oldu bu iş. Bir bütçele...
Ufuk Erdoğmuş (02:03)
Ne ettiriyorlar
seni?
Gökhan Çokkeçeci (02:04)
Onların aslında... Tanıdık mı? Evet tanıyorum. Ve oyunla girme onların isteği. Tanıştığımız için de beraber girmek istiyoruz bu işe. SR Plus'un işte teşhifiyle aslında biz bu işe girmiş olduk. Bir bütçeleme planını yaptık. Üç yıllık bir plan. Bize ne kadar bir bütçe lazım onlara sundum. Ve onlar da bunu kabul ettikten sonra aslında tohum yatırımını alarak Lake Games kurulmuş oldu.
'Tanıdık' yatırımcı ve şans faktörü
Ufuk Erdoğmuş (02:28)
Şimdi
burada hemen sen linç kesiyeceğiz de artık internetin doğası daha az linç yediği bir soru soracağım tanıdık diye dedim çok kötü bir kelime kullandım sanki işte eniştenmiş falan gibi yorumlanmasın daha önce yaptığın işlerden
Gökhan Çokkeçeci (02:41)
Aslında bir şans tanıştık. sayesinde denk geldik ve sonra görüşmeye başladık. Böyle oldu yani bir akrabalığımız yok tabii.
Ufuk Erdoğmuş (02:53)
Yani
öyle yorumlar ya torpilli falan demesinler sonra. Daha önce yaptığın işlerle sen kendini ispatlamış olmasan şans faktörü tabii var ama işte şans şansa denk geldiğinde de sen hazırmışsın ki bir şeyler olmuş. Onlar da oyun sektörüne girecek bir yazılım şirketi kuralım diyorlar. Evet. Sen de bunu yapabilecek bir adam gibi gözüküyorsun. İşte bir evlilik.
Gökhan Çokkeçeci (03:03)
Sen kendiniz.
Demek
oluyoruz evet.
Ufuk Erdoğmuş (03:16)
maç
oluyorsunuz ve kuruluyor. Peki ama yine sorma cevap vermedin yani oyun şirketlerinin %99'u batıyor. Şöyle...
Gökhan Çokkeçeci (03:25)
Aslında bu oyun olmasına gerek yok. Bir app şirketi de batabilir. Bir Aso şirketi.
Ufuk Erdoğmuş (03:29)
%90
küsür girişimler batıyor zaten de oyunda 99 ya hani o yüzden diyorum
Gökhan Çokkeçeci (03:34)
Şimdi oyunda dinamikler çok daha farklı. Yani benim de aslında bilmediğim bir konuydu bu. Yolda aslında gördüğüm, öğrendiğim ve kendimi hala geliştirdiğim bir konu. Öncelikli olarak biz bir kere jandraya doğru karar vermemiz gerekiyordu. İlk oyun firma kuruldu ama ortada bir oyun yok. Bir oyun olmadan, bir fikir olmadan kurulan bir firma LakiGames. Biz... Evet.
Hyper Casual yerine Casual oyun yapma kararı
Ufuk Erdoğmuş (03:55)
Oyun sektörüne girmek istiyoruz.
Sonra oturup acaba hangi tarz oyun sektörüne girsek diye düşünüyoruz.
Gökhan Çokkeçeci (04:02)
Aynen.
Yani HyperCagel mi yapsak, Hybrid mi yapsak yoksa Cagel mi yapsak bunun kararını vermesi gerekiyordu. Aslında o dönemde kuruluş dönemleri HyperCagel'ın sonlarının hani... ...gibiydi böyle sonları gibiydi. Ben HyperCagel'e girmek istemedim. Çünkü bir riski olarak gördüm bunu.
piyasadaki yüzlere bakıyorsun, oynanma playtime'lerine bakıyorsun ve hep aşağı bir grafik var. Aslında bu müzikte de böyledir. Mesela bir dönem rap dinlenir, bir dönem pop dinlenir. Bu aslında HyperCasual'ın bir sonu değil. Sadece dönemsiz olarak şu an insanlar bunu istemiyor. Tandemde çok tükettiler ve şu anda bu gitmiyor. Ve bunun araştırmasını yaptığımız zaman Casual'a girmemiz gerektiğini düşündüm ve Casual'a girme kararı aldık. Şimdi Casual'a girdiğin zaman Casual aslında daha büyük bir risk aslında Casual oyun.
Ufuk Erdoğmuş (04:46)
Ne da
Gökhan Çokkeçeci (04:46)
Çünkü hypercageel oyunu daha hızlı yapıp daha hızlı deneyebilirsin. Bir haftada 2 haftada oyunu çıkarıp testini yapabilirsin. Bir yılda belki 20-30 tane oy yapabilirsin ama cageel oyun öyle değil. Daha yüksek bütçeler, daha uzun... Bence 1 sene süre...
Ufuk Erdoğmuş (04:49)
Ha, çizdi-
O kanal bir casual oyun ne kadar sürüyor yapması?
Ok yani hyper casual casual isimlerine bakınca biri iki haftada yapılıyorsa öbürü iki ayda yapılır gibi öyle değil yani.
Gökhan Çokkeçeci (05:08)
Öyle
değil. Yani tabi oyunun detayı içeriği de çok önemli. Casual bir oyun test noktasında belki 5-6 ay da getirebilirsin ama o oyun senin full bir paket oyunun olmuyor.
Ufuk Erdoğmuş (05:17)
Bir de eminim
Hyper'daki gibi hemen anlaşılmıyordur.
Gökhan Çokkeçeci (05:20)
Evet,
hızlı tüketilebilen oyunlar değil çünkü, casual oyunların roidleri de çok daha uzun O yüzden ilk noktada verdiğimiz karar buydu. Biz bir casual oyun yapıyoruz. Bu kararı verdikten sonra ikinci sıkıntı başlıyordu. Ekip. Evet, üçüncü sıkıntı da benim oyunu bilmem. Oyunu bilmemem derken, oyun sektöründe değil yani, oyun yapmanın oyunu nasıl yapılır. Önce bunu öğrenmem gerekiyordu. Oturdum, 4-5 aylık bir araştırma süreci.
Doğru ekibi kurmak ve ekibin önemi
Kendimi biraz orada geliştirmem gerekiyordu. sağladım. Daha sonra doğru ekibi bulmamız da bizim için bir efordu. Çünkü bir mülakata girdi yürüyoruz seninle şu anda. Ve ben seni tartamıyorum.
Ufuk Erdoğmuş (06:04)
Ha çünkü sen hiç yapmamışsın. Ben bilmiyorum. Herkes yaparım diyor zaten.
Gökhan Çokkeçeci (06:08)
Herkes
yaparım diye. Evet herkes çok iyi piyasada biliyorsun. Böyle olduğu için aslında bizim 5-6 aylık bir ekip sürecimiz oldu. İşte doğru kişileri bulmak çok önemli. Ekip uyumu çok önemli. Bir startupın bence en önemli başarı faktörü ekiptir. Şirketin sahibi değildir, ortadaki para değildir. Bir şirketi var eden ekiptir.
Ufuk Erdoğmuş (06:28)
Hatta orada da yine kitaba referans vereceğim. Kaltürkod da şey diyor ki kültür kendi kendine oluşuyor. Sen bir kültürü oluşturamıyorsun aslında. Birkaç kişiyi öyle seçmelisin ki oradan kendiliğinden ne çıkacaksa o. Sen aslında çok yönlendiremiyorsun. O yüzden o ilk ekip gerçekten her şey.
Gökhan Çokkeçeci (06:46)
Bizde o ekip birazcık böyle sirkülasyon olmak zorunda kaldı hani olmadı denedik olmadı ve en sonunda hani... Tabii onu anlayamadım. O dönemde bir de know-how aslında birikimi başlıyor. Oyunların altyapısı nasıl olacak işte ve kentte neyi kullanacağız.
Ufuk Erdoğmuş (06:53)
6 ay 1 sene geçmiştir böyle
Güne karar verdiniz
mi bu süreçte? Hayır. Hadi bakalım.
Gökhan Çokkeçeci (07:03)
Hala
oyun yok ortada şu an. Olacak. Daha sonra doğru know-how, doğru sistemler, multiplayerler nasıl kurulması gerekiyor, işte oyuncuyu nerede, nasıl hizmeti vereceğiz gibi kararlarını verilme ve araştırma dönemleri başlanıyor. Bu sırada ekip kuruluyor ve bir oyun fikirlere ortaya atılmaya başlıyor. Şuna mı yapsak, buna mı yapsak, benim böyle bir sevdiğim bir oyun vardı, bunu benzerine mi yapsak. O fikir dönemi başlıyor.
Ufuk Erdoğmuş (07:06)
Olacak.
Leke Games oyunları
Gökhan Çokkeçeci (07:32)
Fikir döneminden sonra benim aslında istediğim iki tane oyun vardı. Günün sonunda aslında birazcık benim istediğim oyunlar evrildi. Oyunlardan bir tanesi Tower Defense oyunu. Ama ben birazcık farklı yaratmak istedim. Tower Defense oyunları bildiğin üzere hep sabit bir yapıda olur. Senin belli bir kule koyabileceğin yerler olur. Ve sen oralara kule koyarak oyunu devam ettirsin. Aslında bu benim istediğim bir yapı değildi. İstediğim bir jana değildi. Ben aslında birazcık satrançla hani gerçekten strateji yapmasını istedim kullanışına.
Sana open world bir map veriyorum. Rakibi bir yerden bir yere gönderiyorum. Oradaki mantık aynı. Diyorum ki sen burada istediğin meyzi kur labirentini ve gelen rakibi sen yönlendir. Oradaki peti sen çiz. Rakibi ne kadar fazla içeride tutabilirse o kadar fazla bulursun. Tabii bu fikrin yeniliğinde dezavantajı nedir? Bunu kullanıcı aktarman. Çünkü insanlar bunun nasıl oynanacağını bilmiyor. Alışmış çünkü oraya koyman lazım.
Ufuk Erdoğmuş (08:28)
Kullanıcıya aktaracaksın.
şu an tam bilmeyerek ilk aklıma geldiğini söylüyorum. Hem kullanıcıya aktarman problem hem de o kullanıcının onu sevip sevmeyeceğini de bilmiyorsun. Evet.
Gökhan Çokkeçeci (08:35)
Bu da
bir risk yani. Ama orası biraz hoşuma gidiyor galiba. Ve onun yanında benim bir araba hobim var. Arabalarla uğraşmayı çok seviyorum. Arabaları da çok seviyorum. Bir de racing kategorisi de oyun yapmak istedim. Racing kategorisi ve tower defansı. İki tane şu an jandımız var elimizde oyunumuz var. İki seferlerle ilerliyor. Racing tarafımız biraz da halaletli ve hızlı gidiyor.
Ufuk Erdoğmuş (08:40)
O neye canlandı?
Gökhan Çokkeçeci (09:05)
Çünkü artık Racing tarafında bazı testleri tamamladık ve soft launch hazırlanıyoruz. Kasım'da Racing'in tedbirlerinin soft launch olacak. Ocak gibi de global launch planlıyoruz. Bu taraf böyle aslında. Yani 1.5 senelik aslında burada bir ekibin oluşması, oyunların fikirlerinin gelişmesi, gerekli testlerin yapılması gibi bir süreç 1.5 senemizde.
Ufuk Erdoğmuş (09:26)
Baya iş planıyla girişimi
kurmuşsunuz yani aslında bu hikayelerinden farklı bir hikaye.
Gökhan Çokkeçeci (09:31)
Evet, aslında benim duyduğum
Yani geçmişten gelen bir deneyim var. Yani şeyi yapmak istemedim orada. Hadi hızlı hızlı oyunlar deneyelim de bunlardan bir tanesi tutsun gibi değil de. Biraz daha aslında oturmuş bir ekip ve kalite üzerinden biz fikirlerimizi üretelim. Ve daha sonra bunları kullanıcıya sunalım gibi gelişti. Ya zaten bir girişimcinin bence en büyük mutluluğu para kazanmak değil. O success tour. Yani seni yap... Mesela bir yerde metroda gidiyorsun ve yanındaki adam senin oyununu oynuyor. Ve bence bu dünyada alınabilecek en büyük hazlardan birisi yani.
Publishing'e neden girdiniz?
Ufuk Erdoğmuş (10:02)
bilmediğin diyelim tırnak içinde bilmediğin bir sektöre tamamen yönetici bakış açısıyla hesap kitap mantıkla girdiniz ondan sonra iki tane oyuna karar verildi oyunlar devam ediyor bir de daha çok yeni publishinge giriyoruz duyurusu yaptı leke games hani yetmedi mi oyunlar neden publishing yanına geliyor? ben şimdi oyun sektörünü bilmediğim için de biraz
Gökhan Çokkeçeci (10:23)
Publisher'lık tarafı aslında şöyle gelişti. Bizim aslında daha doğrusu benim ve hani ortaklarımın iş yapma mantığı her zaman dediğim gibi ekibin de büyümesi, çevrendeki insanlarla beraber bir yer gelmek çünkü o işi beraber var ediyorsunuz ve beraber yükselmeniz gerekiyor. Şimdi piyasada indi developerların, küçük stüdyoların bazı noktada hakları yeniyor. Bunu görüyoruz ve duyuyoruz. Daha sonra...
Ufuk Erdoğmuş (10:50)
Neden yeniyor bu
haklar? şimdi yine tamamen bilmeyenler de... Küçük söylediğimiz bu arada muhtemelen iki üç...
Gökhan Çokkeçeci (10:52)
Kapitalist düzen. 2-3
kişilik film var. Belki südüdyosu olmayan tek başına evde oyun geliştiren insan. Şeyi de bilmiyor. Yani bu iş nasıl yürür? İşte benim haklarım nedir?
Ufuk Erdoğmuş (11:06)
Ne alabileceğini
de bilmiyor belki %40 alabilecek adama %10 veriyorlar ooo çok iyiydi
Gökhan Çokkeçeci (11:10)
Evet,
aynen öyle veya işte alacakları geç geliyor gibi burada aslında hoşumuza gitmeyen bazı tavırlar ve hareketler vardı ve dedik ki yani kimsenin hakkı yenmesin böyle bir içerde artık gücümüz var çünkü güçlü bir ekip bulduk bu alana yatırım da yaptık böyle bir gücümüz de oluştuktan sonra ve belli bir know-how artık içerde olduktan sonra biz... Publishing'i bilme ve oyunları yorumlayabilmek, analizliyebilmek aslında en önemli güç burada bu...
Ufuk Erdoğmuş (11:39)
Neyin
publishe değer olduğunu analiz etmeye...
Gökhan Çokkeçeci (11:42)
Aslında şu da çok önemli know-how olarak. stüdyoya oyununa karşı bir feedback vermek, onun oyununa iterasyon verebilmek gücü de çok önemli. Senin oyununu yapmıyor Çok fazla oyun var ellerinde. Biz mesela biraz da bütünkilerliyoruz o konuda.
Ufuk Erdoğmuş (11:56)
Yani şunu soracağım
büyük firmalar böyle mi yapıyor yani ben oyunumu yaptım götürdüm testleri yaptılar bu olmuyor deyip gönderiyorlar mı yani şey demiyorlar mı yani şunu yapsan falan
Gökhan Çokkeçeci (12:03)
Aklını almasın kil oldu, mail aldım ve bitti.
Oyunda
belli bir değer varsa, sen de ışık görürlerse o zaman feedback verirler. Ama senin oyunun bir para kazandırmayacaksa veya belli bir revenue'nin altında kalacaksa sana feedback genelde verilmez. Bizim için de zaman kaybı olur.
Ufuk Erdoğmuş (12:20)
O zaman
aslında çizginin bir çizginin altını komple siliyorlar. O çizgi de çok yukarıda mesela daha aşağıda. Siz o çizgiyi aşağı çekmeye...
Gökhan Çokkeçeci (12:31)
Yani biz orada evet, şunu yapmaya çalışıyoruz. Biz aslında biraz daha butik girmek istiyoruz bu işe. Çeyrekte belli limitlerimiz var kotalarımız. Ve bu kotonun üstünde oyun almak istemiyoruz. Kotomuz olduktan sonra içeriye birilerini alıp onların aynı şeye dönmek istemiyoruz düzeni. Çünkü biz burayı iyi alabiliriz. Yani bunda bir sıkıntı yapabiliriz ama bu sefer giriş vizyonumuzla o şey tutmayacağız.
Ufuk Erdoğmuş (12:52)
Ben tabi ki burda şeytanın avukatını yapcam. E ama o adamlar o kadar büyük şirket bunu yapıyorsa bir bildikleri yok mudur?
Gökhan Çokkeçeci (12:58)
Daha büyük kazanç hırsı olabilir. Şimdi 20 firma ile de bunu yapabilirsin.
Çünkü onlara feedback verip, itirasyonlar verip güzel bir iletişimle bunu sağlayabilirsin. Ya da ekibini kaliteli bir şekilde büyüterek bunu sağlayabilirsin.
Ekibi doğru büyütmek
Şimdi piyasada oyun bazı konuşmayalım. Hızlı skell olan firmalarda ekip kalitesi genelde düşer. Bunu sağlayabilirsen, atıyorum ayda 20 oyun alabilirsin. Sen ekibini daha yavaş, daha kaliteli yükseltirsen, büyütürsen 40'a da çıkarırsın, 80'a da çıkarırsın, 100'e de çıkarırsın. Yani kotona da yükseltebilirsin. Daha fazla oyun alabilirsin.
Ufuk Erdoğmuş (13:32)
Yani
sayıya değil kaliteye odaklanırsan aslında uzun
Gökhan Çokkeçeci (13:36)
Çünkü ben
her zaman korkarım. Çok hızlı, ivme alan bir grafik ve bir startup varsa hep arkadaşlarıma şunu söylerim. 4 sene sonra, 3 sene sonra batacaklar.
Ufuk Erdoğmuş (13:45)
Benim de genel refleksim şöyle ne kadar hızlı büyüdüyse o kadar hızlı inecek yani öyle Gaussian olacağını düşünüyorum. Çok mantıklıymış. Peki o publishing diyorduk. Nasıl ne planlıyorsunuz orada ne yapacaksınız?
Gökhan Çokkeçeci (13:58)
Dediğim gibi yani şu an aslında fiziyonumuz bu şekilde ilerliyor. Ufak ufak başladık da duyurlarını yaptık en son katıldığımız fuarda. Şu anda 1.4.5 stüdyoya aldık içeriye. Bu çeyrekteki bir kodamızı ufak ufak arttırmayı planlıyoruz. Bakalım yani bizim beklentimiz ve o taraftaki
Nasıl diyeyim, hissiyatlarımız çok daha farklı olacak. Yani stüdyoların aslında feedbackleri de çok önemli benim için. aslında bir yeni bir süreç bu. Özellikle stüdyolarla da mesela gelecek dönemlerde oturup belki feedback toplantılara bir follow up'lar yapmak isterim. Çünkü hani bizim vadettiğimizi gerçekten biz yapabiliyor muyuz?
Ufuk Erdoğmuş (14:33)
O zaman bu küçük stüdyolarla farklı bir ilişki kurmayı hedeflediğiniz için mevcut düzene göre o ilişkiyi iyi yapıyormuyuz diye de onlara sorun.
Gökhan Çokkeçeci (14:41)
Oralobotlar
yapmak lazım evet. Çünkü onlarla beraber büyüme, aynen ekipte ki hissiyatımızla onlarla hissiyatımızı verebiliyor muyuz diye. Ve onlara bunu sağlayabiliyor muyuz diye konuşmak lazım.
Ufuk Erdoğmuş (14:51)
Bir de arada şey demiştin stüdyoları içeri almak demiştin ben şimdi jargonu bilmediğim için tam nasıl bir
Gökhan Çokkeçeci (14:57)
Aslında
şöyle, bütün tabi stüdyolar içeri almak gibi değil de Türkiye'de aslında belli başarıları sağlamış birçok hit oyun çıkartmış bir stüdyo Şu an onlarla iletişim halindeyiz. Oraya bir yatırım yapıp onlarla bir ortaklık yapmayı düşünüyoruz. Güçlerimizi o tarafla birleştirmek istiyoruz. Bunun duyurusunu muhtemelen önümüzdeki ay yapacağız. Böyle bir büyük haber de gelecek yani.
Kapanış notları
Ufuk Erdoğmuş (15:23)
Yani şu an leke kendi oyunlarını yapıyor iki tane. Onun dışında oyunun yapımına katılmadığı hiç sadece publishingini yapacak küçük stüdyoların publishingini yapacak. Artı ortak oyun geliştirmeye de yardım edeceği bir stüdyoyla mı ortaklık görüşüyorsunuz?
Gökhan Çokkeçeci (15:42)
Evet, o tarafta bir güç birleşimi olacak gibi. modeli an konuşuyoruz nasıl ilerleyelim diye. O tarafla görüşmelerimiz devam ediyor. Ama orada doğru bir modeli bulup onlarla bir güç birliği yapacağız yakın zamanda. süper yani. bu ay içerisinde veya bu ay sonunda duyurusunu yapmış oluruz diye düşünüyorum.
Ufuk Erdoğmuş (15:59)
Yani
biz videoyu yayınlayana kadar muhtemelen yaklaşır iyice. Hemen sonrasında... Tamam, peki başka bekleyeceğimiz bir şey var, müadem hazır.
Gökhan Çokkeçeci (16:03)
Altına yorumlara yazacağım olup olmalı.
Şu an için bütün gelişmeler bunlar aslında. Aslında birazcık Kasım ayı için önemli bir ay çünkü soft launch'ımız gelecek TdZ'de. Bu ara biraz yoğun geçiyor. Yani o tarafta ekip bile sürekli böyle bir şey halindeyiz. Rush halindeyiz yani.
Girişimci tek işe odaklanmalı
Yani son olarak şöyle özetleyeyim.
Evet başka girişimler var ama ben bir girişimcinin bir işe odaklanması gerektiğini düşünüyorum. Şimdi arka tarafta başka girişimler var ama hepsinin bir aslında nasıl diyeyim fokus olduğu birisi var orada. yani ortaklar aslında her ortak bir yere fokus durumda ve ben de şu anda oyuna fokus durumdayım.
Ufuk Erdoğmuş (16:40)
kendi ekibinde zaten o işi yürütüyor.
Senin
3 girişimi devam ediyor ama sen aslında leke de ana işin leke ve lekenin de ana kişisi sensin gibi. Bu da bu arada güzel bir referans olsun genç girişimcileri ya da bunu yapmak istedik. Evet çok saçma bir espril yapacak ama yapmayayım. Çok teşekkürler. Yolunuz açık olsun.
Gökhan Çokkeçeci (16:50)
Oyun Fokusu
gibi biraz öyle.
Evet, birden fazla yaşa, fokuslanmayın.
Ben teşekkür ederim. Teşekkür
ederiz.
Yazar Oyuna Devam